با عضويت دركانال رسمي ايران آلارم در تلگرام از آخرين اخبار و سمينارها مطلع شويد ورود به کانال

Arrow up
Arrow down


سرعت فريم يا رزولوشن در DVR هاي امنيتي! ... کدام يک مهم تر است؟

حفاظت و امنیت, سیستم های حفاظتی, حفاظت, دوربین مداربسته, حفاظت ساختمان, حفاظتی, سیستم های حفاظتی, امنیت, استانداردحفاظت مغازه , مرکز بین المللی آموزش, کنترل حفاظت ساختمان, کنترل حفاظت مغازه, کنترل هوشمند حفاظت و امنیت, کنترل dvr,  , اخبار حفاظت, خرید دوربین مداربسته, هتل حفاظتی, مدرک بین المللی سیستم حفاظت و امنیت,خرید دوربین مداربسته,دوربین مداربسته ارزان

سوال بسيار رايج هنگام تنظيم DVR اين است که چه تفاوتي بين تعداد فريم و رزولوشن (وضوح) وجود دارد و کدام يک از آنها (براي داشتن ميزاني بالاتر در کيفيت) از اهميت بيشتري برخوردار است؟ البته پاسخ من اين است که هر دو بسيار مهم هستند، اما با توجه به انتظار شما در استفاده از دوربين‌ها گاهي يکي از آنها اهميت بيشتري بر ديگري پيدا مي کند.
اکنون براي شروع، ابتدا بايستي مفهوم ميزان فريم را به طور واقعي درک کنيم. ما سفري به گذشته خواهيم داشت به سال 1800، زماني که دوربين براي اولين بار اختراع شد. مکانيسم و فيلم به اين شکل طراحي شده بودند که دوربين ها در آن زمان تنها يک عکس مي گرفتند و اين محدوديت فيزيکي چندين دهه ادامه پيدا کرد. مراحل پردازش به شکلي وحشتناک طولاني و خسته کننده بود. در آن زمان براي ظهور عکس مجبور به استفاده از مواد شيميايي نسبتا خطرناک بودند. سرعت شاتر دوربين به قدري کند بود که مردم مجبور به ايستادن در حالت آماده باش کامل بودند و ظهور هر عکس بسته به نوع فيلم از ده دقيقه تا يک ساعت طول مي کشيد. به مرور زمان کاغذ هاي فيلم هم حساس تر شدند و نسبت به نور واکنش سريع تري را نشان مي دادند و در آخر هم مجبور شدند سرعت شاتر را نيز افزايش دهند. من به ياد دارم که در سال 1980 موضوع داغ روز، فيلم‌هاي با سرعت بالاي "کداک" بود. "کداک" روشي را کشف کرده بود که مي توانست کاغذ فيلم را به شدت حساس کند و اين موضوع چند سالي او را از همه برند های ديگر در اينکار، کاملا مستثنی کرده بود. اين فيلم همراه شد با دوربين‌هايي با سرعت شاتر بسيار سريع "کداک" که چگونگي غلبه بر تار شدن عکس، هنگام عکس گرفتن از اشيا متحرک را نيز کشف کرده بود. تصاويري که از بازي هاي المپيک در آن سال منتشر شد شگفت انگيز بود. هيچگونه تار شدگي وجود نداشت و تصاوير بسيار واضح بودند.
شاتر سريع تر يعني دوربيني که مي تواند عکس هاي بيشتري را در هر ثانيه بگيرد. فيلم بهتر هم فيلمي است که با وجود نور کم واکنش مناسبي از خود نشان دهد. اين واقعيت که هر چه سرعت شاتر بيشتر باشد نور کمتري داخل عنبيه خواهد شد و تصاوير تيره تري ايجاد خواهد کرد را هنوز خيلي از افراد به خوبي نمي دانند.
رزولوشن (وضوح) جنبه‌ايي جداگانه از عکس در مقايسه با تعداد فريم است. CIF، 320 X 240 پيکسل است. CIF2، 720 X 240 پيکسل است. 2CIF يک تصوير گسترده تر از CIF است و بسته به نيازي است که شما انتخاب مي کنيد که آيا شات گسترده تري را مي خواهيد و يا CIF استاندارد را انتخاب مي کنيد VGA .، 640 X 480 پيکسل است. D1 ، 720 X 480 پيکسل است. هر چه پردازش تصوير بهبود يابد پيکسل آن نيز افزايش می يابد. با پيکسل بيشتر رنگ هاي پر طراوت تر و تصاوير واضح تر مي شود. براي درک بهتر و واضح تر مي توان گفت: پيکسل به عنوان قطعه بسيار کوچکي از يک پازل تصويري شناخته مي شود. هر چه پيکسل بيشتر باشد، شما قطعات کوچکتري را براي نشان دادن بخشي از تصوير خواهيد داشت.
بخش دلگير کننده ماجرا اين است که در صورت نياز به افزايش پيکسل، شما نياز به سخت افزاري داريد که بتواند از پس بارگذاري افزايش يافته بر بيايد و البته اينکار به پرداخت هزينه هاي بيشتري نياز خواهد داشت. اين است که مي گويند "َشما چيزي را مي گيريد که بهاي آنرا پرداخته باشيد."

حفاظت و امنیت, سیستم های حفاظتی, حفاظت, دوربین مداربسته, حفاظت ساختمان, حفاظتی, سیستم های حفاظتی, امنیت, استانداردحفاظت مغازه , مرکز بین المللی آموزش, کنترل حفاظت ساختمان, کنترل حفاظت مغازه, کنترل هوشمند حفاظت و امنیت, کنترل dvr,  , اخبار حفاظت, خرید دوربین مداربسته, هتل حفاظتی, مدرک بین المللی سیستم حفاظت و امنیت,خرید دوربین مداربسته,دوربین مداربسته ارزان

اکنون که واقعا با مفاهيم تعداد فريم و رزولوشن(وضوح)  آشنا شديم، مي توانيم تعيين کنيم که در هر برنامه کاربردي، کدام يک مهمتر هستند. چند ماه قبل در حال کمک کردن به يک مشتري که يک  DVRمدل EL4120ME داشت، بودم. اين DVR تمام رزولوشن هاي آنالوگ را دارا است و D1 آن تعداد 7 فريم است، اما CIF آن 30 فريم در ثانيه است. اين مشتري من از اين سيستم براي نظارت بر روند توليد محصولات خود استفاده مي کرد. مشکل اين بود که تصاوير را تار و مبهم دريافت مي کرد. او در ادامه به من توضيح داد که او چه کاري را انجام مي دهد و چه تصاويري را دريافت مي کند. من وارد سيستم او شدم تا آنچه که او توضيح داده بود را بهتر درک کنم. فرآيندي که در حال انجام گرفتن بود، به قدري سريع اتفاق مي افتاد که او واقعا نمي توانست تصويري را که مي خواهد، به دست آورد. بنابراين من از او پرسيدم که رزولوشن(وضوح) براي او مهمتر است يا فريم؟ او در جواب من گفت: "واقعا نمي دانم کدام يک مهمتر هستند. فکر مي کردم که رزولوشن مهمتر است اما با عکس هايي که گرفته ام مزلوب نيستند".  من هم در جواب او گفتم که او به جاي استفاده از  DVR در D1 و 7 فريم در ثانيه، سيستم را به CIF در 30 فريم در ثانيه تنظيم کند. آنچه که من مي خواستم ببينم، لحيم شدن دستگاه هاي الکترونيکي بود که بر روي نوار نقاله قرار داشتند. موضوع هم اين نبود که بتوانم دقيقا آن چيزي که لحيم مي شود را ببينم، بلکه مي خواستم از برخورد بازوي روباتيکي که اينکار را انجام مي داد با آن قطعه الکترونيکي، مطمئن شوم. من در عرض چند دقيقه توانستم او را از يک مشتري ناراضي به يک مشتري به شوق آمده از تجهيزات به کار برده در سيستم خود، تبديل کنم.

حفاظت و امنیت, سیستم های حفاظتی, حفاظت, دوربین مداربسته, حفاظت ساختمان, حفاظتی, سیستم های حفاظتی, امنیت, استانداردحفاظت مغازه , مرکز بین المللی آموزش, کنترل حفاظت ساختمان, کنترل حفاظت مغازه, کنترل هوشمند حفاظت و امنیت, کنترل dvr,  , اخبار حفاظت, خرید دوربین مداربسته, هتل حفاظتی, مدرک بین المللی سیستم حفاظت و امنیت,خرید دوربین مداربسته,دوربین مداربسته ارزان

مثالي از اين که رزولوشن(وضوح) مهمتر از تعداد فريم است را مي توان در نظارت بر صندوق دريافت پول نقد، مشاهده کرد. در بسياري از محيط هاي خرده فروشي، بايستي به شکلي دائم مراقب پول هاي رد و بدل شده در صندوق بود و از آنها چشم بر نداشت. به طور معمول مردم در اينگونه محيط ها با سرعت حرکت نمي کنند و بنابراين تصوير آنها در دوربين تار نخواهد شد و مي توان بجاي گرفتن فريم هاي بيشتر، رزولوشن (وضوح) را افزايش داد. شما بايد نوشته هاي بر روي اسکناس هاي صد، بيست، ده، پنج و يک دلاري را کاملا تشخيص بدهيد. مردم در هر دو سمت صندوق ممکن است اشتباه بکنند. صندوق دار ممکن است باقي پول را اشتباه بدهد و مشتري نيز ممکن است اسکناس اشتباهي را به صندوق دار بدهد و از اين دست اشتباهات! يک چنين اتفاقاتي در نديدن نوشته هاي روي اسکناس مي تواند منجر به يک مشکل بزرگ شود. بنابراين شما بدون هيچگونه شکي بايد بدانيد که چه چيزي را به چه کسي داده يا گرفته ايد.

من مي توانم به شما بگويم که داشتن مشتري که در پاي صندوق دچار بحران مي شود واقعا خوب نيست. بنابراين، به عنوان يک مدير شما نياز به راه حل سريعي براي خنثي کردن اين وضعيت داريد، قبل از آن که اين بحران به مشتريان ديگر هم انتقال يابد. DVR خود را با بالاترين رزولوشن (وضوح) تنظيم کنيد تا به شما اجازه ديدن اسکناس هاي 10، 20، 50، و 100 دلاري را بدهد. شما مي توانيد فيلم را در DVR به عقب برگردانيد و آنرا را با اعتماد به نفس مرور کنيد و ببينيد چه اتفاقي افتاده است و چه کسي اشتباه کرده است. همچنين فورا مي توانيد به مشتري نشان دهيد که چه کسي اشتباه کرده است.
حالا شما تفاوت بين رزولوشن (وضوح) و ميزان فريم را مي دانيد و اينکه کدام برنامه کاربردي باعث مي شود که يکي مهمتر از ديگري باشد. آيا بايستي وقتي که کار از کار گذشت به فکر اجراي اين سناريو بيفتيم؟ معمولا استفاده از دوربين هاي IP روش مناسبي براي انجام اين سناريو مي باشد. آنها از مگاپيکسل قابل توجهي در رزولوشن(وضوح) که بالاتر از آنالوگ است و همچنين تعداد فريم 30 فريم در ثانيه پشتيباني مي کنند.

امتیاز به مطلب

میزان رای بازدیدکننده گان: 100% - 3500 votes

100%

سرعت فريم يا رزولوشن در DVR هاي امنيتي!

سرعت فريم يا رزولوشن در DVR هاي امنيتي!

سرعت فريم يا رزولوشن در DVR هاي امنيتي! ... کدام يک مهم تر است؟ سوال بسيار رايج هنگام تنظيم DVR اين است که چه تفاوتي بين تعداد فريم و رزولوشن (وضوح) وجود دارد و کدام يک از آنها (براي داشتن ميزاني بالاتر در کيفيت) از اهميت بيشتري برخوردار است؟ البته پاسخ من اين است که هر دو بسيار مهم هستند، اما با توجه به انتظار شما در استفاده از دوربين‌ها گاهي يکي از آنها اهميت بيشتري بر ديگري پيدا مي کند. اکنون براي شروع، ابتدا بايستي مفهوم ميزان فريم را به طور واقعي درک کنيم. ما سفري به گذشته خواهيم داشت به سال 1800، زماني که دوربين براي اولين بار اختراع شد. مکانيسم و فيلم به اين شکل طراحي شده بودند که دوربين ها در آن زمان تنها يک عکس مي گرفتند و اين محدوديت فيزيکي چندين دهه ادامه پيدا کرد. مراحل پردازش به شکلي وحشتناک طولاني و خسته کننده بود. در آن زمان براي ظهور عکس مجبور به استفاده از مواد شيميايي نسبتا خطرناک بودند. سرعت شاتر دوربين به قدري کند بود که مردم مجبور به ايستادن در حالت آماده باش کامل بودند و ظهور هر عکس بسته به نوع فيلم از ده دقيقه تا يک ساعت طول مي کشيد. به مرور زمان کاغذ هاي فيلم هم حساس تر شدند و نسبت به نور واکنش سريع تري را نشان مي دادند و در آخر هم مجبور شدند سرعت شاتر را نيز افزايش دهند. من به ياد دارم که در سال 1980 موضوع داغ روز، فيلم‌هاي با سرعت بالاي "کداک" بود. "کداک" روشي را کشف کرده بود که مي توانست کاغذ فيلم را به شدت حساس کند و اين موضوع چند سالي او را از همه برند های ديگر در اينکار، کاملا مستثنی کرده بود. اين فيلم همراه شد با دوربين‌هايي با سرعت شاتر بسيار سريع "کداک" که چگونگي غلبه بر تار شدن عکس، هنگام عکس گرفتن از اشيا متحرک را نيز کشف کرده بود. تصاويري که از بازي هاي المپيک در آن سال منتشر شد شگفت انگيز بود. هيچگونه تار شدگي وجود نداشت و تصاوير بسيار واضح بودند.شاتر سريع تر يعني دوربيني که مي تواند عکس هاي بيشتري را در هر ثانيه بگيرد. فيلم بهتر هم فيلمي است که با وجود نور کم واکنش مناسبي از خود نشان دهد. اين واقعيت که هر چه سرعت شاتر بيشتر باشد نور کمتري داخل عنبيه خواهد شد و تصاوير تيره تري ايجاد خواهد کرد را هنوز خيلي از افراد به خوبي نمي دانند.رزولوشن (وضوح) جنبه‌ايي جداگانه از عکس در مقايسه با تعداد فريم است. CIF، 320 X 240 پيکسل است. CIF2، 720 X 240 پيکسل است. 2CIF يک تصوير گسترده تر از CIF است و بسته به نيازي است که شما انتخاب مي کنيد که آيا شات گسترده تري را مي خواهيد و يا CIF استاندارد را انتخاب مي کنيد VGA .، 640 X 480 پيکسل است. D1 ، 720 X 480 پيکسل است. هر چه پردازش تصوير بهبود يابد پيکسل آن نيز افزايش می يابد. با پيکسل بيشتر رنگ هاي پر طراوت تر و تصاوير واضح تر مي شود. براي درک بهتر و واضح تر مي توان گفت: پيکسل به عنوان قطعه بسيار کوچکي از يک پازل تصويري شناخته مي شود. هر چه پيکسل بيشتر باشد، شما قطعات کوچکتري را براي نشان دادن بخشي از تصوير خواهيد داشت. بخش دلگير کننده ماجرا اين است که در صورت نياز به افزايش پيکسل، شما نياز به سخت افزاري داريد که بتواند از پس بارگذاري افزايش يافته بر بيايد و البته اينکار به پرداخت هزينه هاي بيشتري نياز خواهد داشت. اين است که مي گويند "َشما چيزي را مي گيريد که بهاي آنرا پرداخته باشيد." اکنون که واقعا با مفاهيم تعداد فريم و رزولوشن(وضوح)  آشنا شديم، مي توانيم تعيين کنيم که در هر برنامه کاربردي، کدام يک مهمتر هستند. چند ماه قبل در حال کمک کردن به يک مشتري که يک  DVRمدل EL4120ME داشت، بودم. اين DVR تمام رزولوشن هاي آنالوگ را دارا است و D1 آن تعداد 7 فريم است، اما CIF آن 30 فريم در ثانيه است. اين مشتري من از اين سيستم براي نظارت بر روند توليد محصولات خود استفاده مي کرد. مشکل اين بود که تصاوير را تار و مبهم دريافت مي کرد. او در ادامه به من توضيح داد که او چه کاري را انجام مي دهد و چه تصاويري را دريافت مي کند. من وارد سيستم او شدم تا آنچه که او توضيح داده بود را بهتر درک کنم. فرآيندي که در حال انجام گرفتن بود، به قدري سريع اتفاق مي افتاد که او واقعا نمي توانست تصويري را که مي خواهد، به دست آورد. بنابراين من از او پرسيدم که رزولوشن(وضوح) براي او مهمتر است يا فريم؟ او در جواب من گفت: "واقعا نمي دانم کدام يک مهمتر هستند. فکر مي کردم که رزولوشن مهمتر است اما با عکس هايي که گرفته ام مزلوب نيستند".  من هم در جواب او گفتم که او به جاي استفاده از  DVR در D1 و 7 فريم در ثانيه، سيستم را به CIF در 30 فريم در ثانيه تنظيم کند. آنچه که من مي خواستم ببينم، لحيم شدن دستگاه هاي الکترونيکي بود که بر روي نوار نقاله قرار داشتند. موضوع هم اين نبود که بتوانم دقيقا آن چيزي که لحيم مي شود را ببينم، بلکه مي خواستم از برخورد بازوي روباتيکي که اينکار را انجام مي داد با آن قطعه الکترونيکي، مطمئن شوم. من در عرض چند دقيقه توانستم او را از يک مشتري ناراضي به يک مشتري به شوق آمده از تجهيزات به کار برده در سيستم خود، تبديل کنم. مثالي از اين که رزولوشن(وضوح) مهمتر از تعداد فريم است را مي توان در نظارت بر صندوق دريافت پول نقد، مشاهده کرد. در بسياري از محيط هاي خرده فروشي، بايستي به شکلي دائم مراقب پول هاي رد و بدل شده در صندوق بود و از آنها چشم بر نداشت. به طور معمول مردم در اينگونه محيط ها با سرعت حرکت نمي کنند و بنابراين تصوير آنها در دوربين تار نخواهد شد و مي توان بجاي گرفتن فريم هاي بيشتر، رزولوشن (وضوح) را افزايش داد. شما بايد نوشته هاي بر روي اسکناس هاي صد، بيست، ده، پنج و يک دلاري را کاملا تشخيص بدهيد. مردم در هر دو سمت صندوق ممکن است اشتباه بکنند. صندوق دار ممکن است باقي پول را اشتباه بدهد و مشتري نيز ممکن است اسکناس اشتباهي را به صندوق دار بدهد و از اين دست اشتباهات! يک چنين اتفاقاتي در نديدن نوشته هاي روي اسکناس مي تواند منجر به يک مشکل بزرگ شود. بنابراين شما بدون هيچگونه شکي بايد بدانيد که چه چيزي را به چه کسي داده يا گرفته ايد. من مي توانم به شما بگويم که داشتن مشتري که در پاي صندوق دچار بحران مي شود واقعا خوب نيست. بنابراين، به عنوان يک مدير شما نياز به راه حل سريعي براي خنثي کردن اين وضعيت داريد، قبل از آن که اين بحران به مشتريان ديگر هم انتقال يابد. DVR خود را با بالاترين رزولوشن (وضوح) تنظيم کنيد تا به شما اجازه ديدن اسکناس هاي 10، 20، 50، و 100 دلاري را بدهد. شما مي توانيد فيلم را در DVR به عقب برگردانيد و آنرا را با اعتماد به نفس مرور کنيد و ببينيد چه اتفاقي افتاده است و چه کسي اشتباه کرده است. همچنين فورا مي توانيد به مشتري نشان دهيد که چه کسي اشتباه کرده است. حالا شما تفاوت بين رزولوشن (وضوح) و ميزان فريم را مي دانيد و اينکه کدام برنامه کاربردي باعث مي شود که يکي مهمتر از ديگري باشد. آيا بايستي وقتي که کار از کار گذشت به فکر اجراي اين سناريو بيفتيم؟ معمولا استفاده از دوربين هاي IP روش مناسبي براي انجام اين سناريو مي باشد. آنها از مگاپيکسل قابل توجهي در رزولوشن(وضوح) که بالاتر از آنالوگ است و همچنين تعداد فريم 30 فريم در ثانيه پشتيباني مي کنند.
سرعت فريم يا رزولوشن در DVR هاي امنيتي! ... کدام يک مهم تر است؟ سوال بسيار رايج هنگام تنظيم DVR اين است که چه تفاوتي بين تعداد فريم و رزولوشن (وضوح) وجود دارد و کدام يک از آنها (براي داشتن ميزاني بالاتر در کيفيت) از اهميت بيشتري برخوردار است؟ البته پاسخ من اين است که هر دو بسيار مهم هستند، اما با توجه به انتظار شما در استفاده از دوربين‌ها گاهي يکي از آنها اهميت بيشتري بر ديگري پيدا مي کند. اکنون براي شروع، ابتدا بايستي مفهوم ميزان فريم را به طور واقعي درک کنيم. ما سفري به گذشته خواهيم داشت به سال 1800، زماني که دوربين براي اولين بار اختراع شد. مکانيسم و فيلم به اين شکل طراحي شده بودند که دوربين ها در آن زمان تنها يک عکس مي گرفتند و اين محدوديت فيزيکي چندين دهه ادامه پيدا کرد. مراحل پردازش به شکلي وحشتناک طولاني و خسته کننده بود. در آن زمان براي ظهور عکس مجبور به استفاده از مواد شيميايي نسبتا خطرناک بودند. سرعت شاتر دوربين به قدري کند بود که مردم مجبور به ايستادن در حالت آماده باش کامل بودند و ظهور هر عکس بسته به نوع فيلم از ده دقيقه تا يک ساعت طول مي کشيد. به مرور زمان کاغذ هاي فيلم هم حساس تر شدند و نسبت به نور واکنش سريع تري را نشان مي دادند و در آخر هم مجبور شدند سرعت شاتر را نيز افزايش دهند. من به ياد دارم که در سال 1980 موضوع داغ روز، فيلم‌هاي با سرعت بالاي "کداک" بود. "کداک" روشي را کشف کرده بود که مي توانست کاغذ فيلم را به شدت حساس کند و اين موضوع چند سالي او را از همه برند های ديگر در اينکار، کاملا مستثنی کرده بود. اين فيلم همراه شد با دوربين‌هايي با سرعت شاتر بسيار سريع "کداک" که چگونگي غلبه بر تار شدن عکس، هنگام عکس گرفتن از اشيا متحرک را نيز کشف کرده بود. تصاويري که از بازي هاي المپيک در آن سال منتشر شد شگفت انگيز بود. هيچگونه تار شدگي وجود نداشت و تصاوير بسيار واضح بودند.شاتر سريع تر يعني دوربيني که مي تواند عکس هاي بيشتري را در هر ثانيه بگيرد. فيلم بهتر هم فيلمي است که با وجود نور کم واکنش مناسبي از خود نشان دهد. اين واقعيت که هر چه سرعت شاتر بيشتر باشد نور کمتري داخل عنبيه خواهد شد و تصاوير تيره تري ايجاد خواهد کرد را هنوز خيلي از افراد به خوبي نمي دانند.رزولوشن (وضوح) جنبه‌ايي جداگانه از عکس در مقايسه با تعداد فريم است. CIF، 320 X 240 پيکسل است. CIF2، 720 X 240 پيکسل است. 2CIF يک تصوير گسترده تر از CIF است و بسته به نيازي است که شما انتخاب مي کنيد که آيا شات گسترده تري را مي خواهيد و يا CIF استاندارد را انتخاب مي کنيد VGA .، 640 X 480 پيکسل است. D1 ، 720 X 480 پيکسل است. هر چه پردازش تصوير بهبود يابد پيکسل آن نيز افزايش می يابد. با پيکسل بيشتر رنگ هاي پر طراوت تر و تصاوير واضح تر مي شود. براي درک بهتر و واضح تر مي توان گفت: پيکسل به عنوان قطعه بسيار کوچکي از يک پازل تصويري شناخته مي شود. هر چه پيکسل بيشتر باشد، شما قطعات کوچکتري را براي نشان دادن بخشي از تصوير خواهيد داشت. بخش دلگير کننده ماجرا اين است که در صورت نياز به افزايش پيکسل، شما نياز به سخت افزاري داريد که بتواند از پس بارگذاري افزايش يافته بر بيايد و البته اينکار به پرداخت هزينه هاي بيشتري نياز خواهد داشت. اين است که مي گويند "َشما چيزي را مي گيريد که بهاي آنرا پرداخته باشيد." اکنون که واقعا با مفاهيم تعداد فريم و رزولوشن(وضوح)  آشنا شديم، مي توانيم تعيين کنيم که در هر برنامه کاربردي، کدام يک مهمتر هستند. چند ماه قبل در حال کمک کردن به يک مشتري که يک  DVRمدل EL4120ME داشت، بودم. اين DVR تمام رزولوشن هاي آنالوگ را دارا است و D1 آن تعداد 7 فريم است، اما CIF آن 30 فريم در ثانيه است. اين مشتري من از اين سيستم براي نظارت بر روند توليد محصولات خود استفاده مي کرد. مشکل اين بود که تصاوير را تار و مبهم دريافت مي کرد. او در ادامه به من توضيح داد که او چه کاري را انجام مي دهد و چه تصاويري را دريافت مي کند. من وارد سيستم او شدم تا آنچه که او توضيح داده بود را بهتر درک کنم. فرآيندي که در حال انجام گرفتن بود، به قدري سريع اتفاق مي افتاد که او واقعا نمي توانست تصويري را که مي خواهد، به دست آورد. بنابراين من از او پرسيدم که رزولوشن(وضوح) براي او مهمتر است يا فريم؟ او در جواب من گفت: "واقعا نمي دانم کدام يک مهمتر هستند. فکر مي کردم که رزولوشن مهمتر است اما با عکس هايي که گرفته ام مزلوب نيستند".  من هم در جواب او گفتم که او به جاي استفاده از  DVR در D1 و 7 فريم در ثانيه، سيستم را به CIF در 30 فريم در ثانيه تنظيم کند. آنچه که من مي خواستم ببينم، لحيم شدن دستگاه هاي الکترونيکي بود که بر روي نوار نقاله قرار داشتند. موضوع هم اين نبود که بتوانم دقيقا آن چيزي که لحيم مي شود را ببينم، بلکه مي خواستم از برخورد بازوي روباتيکي که اينکار را انجام مي داد با آن قطعه الکترونيکي، مطمئن شوم. من در عرض چند دقيقه توانستم او را از يک مشتري ناراضي به يک مشتري به شوق آمده از تجهيزات به کار برده در سيستم خود، تبديل کنم. مثالي از اين که رزولوشن(وضوح) مهمتر از تعداد فريم است را مي توان در نظارت بر صندوق دريافت پول نقد، مشاهده کرد. در بسياري از محيط هاي خرده فروشي، بايستي به شکلي دائم مراقب پول هاي رد و بدل شده در صندوق بود و از آنها چشم بر نداشت. به طور معمول مردم در اينگونه محيط ها با سرعت حرکت نمي کنند و بنابراين تصوير آنها در دوربين تار نخواهد شد و مي توان بجاي گرفتن فريم هاي بيشتر، رزولوشن (وضوح) را افزايش داد. شما بايد نوشته هاي بر روي اسکناس هاي صد، بيست، ده، پنج و يک دلاري را کاملا تشخيص بدهيد. مردم در هر دو سمت صندوق ممکن است اشتباه بکنند. صندوق دار ممکن است باقي پول را اشتباه بدهد و مشتري نيز ممکن است اسکناس اشتباهي را به صندوق دار بدهد و از اين دست اشتباهات! يک چنين اتفاقاتي در نديدن نوشته هاي روي اسکناس مي تواند منجر به يک مشکل بزرگ شود. بنابراين شما بدون هيچگونه شکي بايد بدانيد که چه چيزي را به چه کسي داده يا گرفته ايد. من مي توانم به شما بگويم که داشتن مشتري که در پاي صندوق دچار بحران مي شود واقعا خوب نيست. بنابراين، به عنوان يک مدير شما نياز به راه حل سريعي براي خنثي کردن اين وضعيت داريد، قبل از آن که اين بحران به مشتريان ديگر هم انتقال يابد. DVR خود را با بالاترين رزولوشن (وضوح) تنظيم کنيد تا به شما اجازه ديدن اسکناس هاي 10، 20، 50، و 100 دلاري را بدهد. شما مي توانيد فيلم را در DVR به عقب برگردانيد و آنرا را با اعتماد به نفس مرور کنيد و ببينيد چه اتفاقي افتاده است و چه کسي اشتباه کرده است. همچنين فورا مي توانيد به مشتري نشان دهيد که چه کسي اشتباه کرده است. حالا شما تفاوت بين رزولوشن (وضوح) و ميزان فريم را مي دانيد و اينکه کدام برنامه کاربردي باعث مي شود که يکي مهمتر از ديگري باشد. آيا بايستي وقتي که کار از کار گذشت به فکر اجراي اين سناريو بيفتيم؟ معمولا استفاده از دوربين هاي IP روش مناسبي براي انجام اين سناريو مي باشد. آنها از مگاپيکسل قابل توجهي در رزولوشن(وضوح) که بالاتر از آنالوگ است و همچنين تعداد فريم 30 فريم در ثانيه پشتيباني مي کنند.
100 out of 100 with 3500 ratings

نظرات

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید

درباره ایران آلارم

گروه ایران آلارم در بهمن سال 1385 با راه اندازی سایت اینترنتی ایران آلارم فعالیت خود را شروع كرد و درهمان آغاز مورد اسقبال و توجه اكثر شركتها و افراد فعال در صنعت حفاظت و امنیتی ایران قرار گرفت. اساس و هدف این رسانه ایجاد یك شبكه اطلاع رسانی قوی و موثر برای بالا بردن سطح كیفی و كمی این صنعت بوده و می باشد .

بازگشت به بالا