بازدید 158
0

از هر 10 کارگر ساختمانی چهار نفر از کپسول های آتش نشانی نامناسب بر روی آتش سوزی های الکتریکی استفاده می کنند

 

یک بررسی آشکار کرده است که حدود چهار نفر از هر 10 نفر (38 درصد) از کارگران ساختمانی در حال استفاده از گونه اشتباهی از کپسول آتش نشانی برای اطفا آتش سوزی های الکتریکی هستند.
این بررسی که توسط Bull Products انجام شد، آشکار کرد که 10 درصد افراد از یک کپسول آتش نشانی فوم برای خاموش کردن آتش سوزی الکتریکی استفاده می کنند.
کپسول های آتش نشانی فوم برای رسیدگی به آتش سوزی های مربوط به کاغذ، چوب، پارچه یا پلاستیک و همچنین مایعات اشتعال پذیر مانند پارافین، بنزین و نفت مناسب هستند. خفه کردن آتش با یک سطح فوم آن را از وجود اکسیژن محروم کرده و مواد در حال سوختن را خنک می کند.
28 درصد دیگر از کپسول های آتش نشانی پودری (یا کپسول های آتش نشانی پودر خشک) استفاده کردند که برای جامدات، مایعات اشتعال پذیر، گازهای اشتعال پذیر – آتش سوزی های کلاس A، B و C – مناسب هستند. در صورت وجود خطر تنفس پودر، نباید از آن ها در فضاهای کوچک و محدود استفاده کرد.
هر دو گونه کپسول آتش نشانی می تواند به تجهیزاتی که تحت تاثیر خود آتش سوزی نبوده اند به طور خیلی بدی صدمه بزنند.
این بررسی با به نمایش گذاشتن نظارت ناظران و مدیران محل و مدیران / افسران امنیت و سلامت و سایرین، آشکار کرد که 8 درصد اعتراف کردند که نمی دانستند از کدام کپسول آتش نشانی باید استفاده کنند و 7 درصد از سیستم رمزگذاری رنگی جهانی برای کپسول های آتش نشانی نا آگاه بودند.
Bradley Markham، رییس Bull Products که در توسعه تجهیزات امنیت زندگی برای صنعت تخصص دارد، گفت: «هر ساله، 40000 آتش سوزی در محل های کاری رخ می دهد که می تواند جان کارکنان را در خطر قرار دهد اما استفاده از گونه نادرست کپسول آتش نشانی می تواند پیامد های بزرگی را به همراه داشته باشد.»
او ادامه داد: «این نه تنها می تواند گسترش آتش سوزی را به حداکثر برساند بلکه می تواند صدمات جدی بر یک محل و تجهیزات داشته باشد، بنابراین می تواند میلیون ها پوند هزینه برای تعمیر صدمات بر روی دست شرکت ها بگذارد.»
او در ادامه گفت: «یک کپسول آتش نشانی CO2 بر روی یک آتش الکتریکی، امن ترین گزینه است زیرا هیچ چیزی از خود باقی نمی گذارد و یک راه حل ایده آل برای خاموش کردن آتش هایی است که شامل وسایل الکتریکی می شوند زیرا به محل آسیبی وارد نمی کند.»
و در آخر گفت: «استفاده از تجهیزات ایمنی درست در برابر آتش دارای بیشترین اهمیت است و این حیاتی است که مدیران امنیت و سلامت به کارکنان آموزش دهند تا همه در محل از این آگاه باشند و درک کنند که از چه نوع کپسول های آتش نشانی و در چه موقعیتی استفاده کنند.» منبع : www.ifsecglobal.com

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *