علی رضاییان، مسئول تامین مالی از بازار سرمایه گروه خودرو سازی سایپا
بازدید 85
0

اطفاء حریق با شیشه با استفاده از Extover®

 

Extover® یک عامل اطفاء حریق جدید و دوست دار محیط زیست است که می توان از آن برای اهداف اطفاء حریق و محافظت در برابر آتش سوزی پیشگیرانه استفاده کرد. این گوی های کوچک و کم وزن شامل شیشه بازیافت شده پس از مصرف دارای foam و روزنه های ریز درون خود می شوند که یک ساختار سلول بسته را تشکیل می دهند. این گرانول صد در صد از مواد معدنی هستند و بنابراین احتراق پذیر نیستند. باعث صدمات مرتبط به آب به آتشنشان ها نمی شوند و قابل استفاده مجدد هستند. این گرانول ها توسط Material Testing Institute of Dresden (MPA) مورد آزمایش قرار گرفته اند. حتی آتش سوزی های مشکل ساز مانند آتش سوزی های باتری لیتیمی یا آتش سوزی های فلزی می توانند به آسانی با Extover® کنترل و خاموش شوند.

از Extover® در کجا استفاده شود؟
سلول های لیتیمی بر بازار باتری های قابل شارژ تسلط دارند. آن ها ظرفیت توان بالا را ارائه می کنند و عامل کار کردن موبایل ها، لپ تاپ ها، pedelecs، e-bikes و به طور در حال افزایشی ماشین ها هستند. هر چند خطراتی مربوط به شارژ بیش از حد، دشارژ عمیق یا صدمه زدن به باتری ها وجود دارد. وقتی که باتری های لیتیمی آتش می گیرند، اطفاء حریق مرسوم با آب تقریبا بدون واکنش های شدید غیر ممکن است. Extover® برای اطفاء این آتش سوزی های باتری لیتیمی که کنترل آنها سخت است، طراحی شده اند. این مواد همچنین به طور خیلی عالی در محافظت در برابر آتش سوزی پیشگیرانه برای نگهداری ایمن و انتقال باتری های لیتیمی مناسب هستند. این بر روی تولید کنندگان باتری، معامله گران، شرکت های حمل و نقل و شرکت های دفع تاثیر می گذارد.

به عنوان یک عامل اطفاء حریق استفاده کنید
Extover® به طور مستقیم به عنوان یک عامل اطفاء حریق بر روی آتش استفاده می شود تا منبع آتش سوزی به طور کامل پوشیده شود. یک ارتفاع پوشش 10 تا 30 سانتی متری بر بالای منبع آتش سوزی، بستگی به شیء آتش گرفته و مورد اطفاء حریق کافی است. پوشش آتش هم ساده و هم موثر است: این دانه می تواند به طور دستی با ابزار مناسب (سطل، بیل و …) مورد استفاده قرار گیرند. حتی مقادیر بسیار به دلیل وزن کم آن برای به کارگیری آسان هستند. Extover® منبع آتش را احاطه کرده و آتش را در یک مدت بسیار کوتاه خفه می کنند. Extover® در دماهای بالا مانند شیشه ذوب شده و روی منبع آتش پخش می شود. دانه حرارت زیادی را به شکل انرژی ذوب جذب می کند و بنابراین آتش را خنک می کند. در حال خنک شدن، یک مهر و موم محفوظ از هوا تشکیل می شود که در آخر آتش را خاموش کرده و به طور موثر از دوباره روشن شدن آن جلوگیری می کند. Extover® را بعد از اطفاء حریق می توان به راحتی جمع یا جارو کرد. Extover® توسط Technical Institute MPA Dresden بر روی آتش سوزی های باتری لیتیمی و همچنین آتش سوزی های سدیم و منیزیم آزمایش شده است. تمام اشیاء مورد تحقیق قرار گرفته به طور موفقیت آمیزی خاموش شده بودند.

 

 

به عنوان محافظ پیشگیرانه آتش سوزی برای باتری های لیتیمی استفاده کنید
باتری های لیتیمی اساسا به عنوان کالاهای خطرناک طبقه بندی شده اند. به طور کلی، آن ها بی خطر شناخته شده اند ولی تحت شرایطی معین، می توانند بدون تاثیر خارجی آتش بگیرند. استفاده نادرست و فشار الکتریکی (شارژ بیش از حد، دشارژ عمیق، شارژ سریع) می تواند دلایل احتمالی برای آتش سوزی یک باتری باشد. علاوه بر استرس مکانیکی، فشار حرارتی و اتصال های کوتاه خارجی یا داخلی می تواند مسئول آتش گیری (رانش حرارتی) باتری های لیتیمی باشند.
بنابراین، جعبه های خاص از تولیدکنندگان مختلف برای جمع آوری، نگهداری و انتقال باتری های لیتیمی ارائه شده اند که احتراق ممکن درون محفظه را محدود می کند. این محفظه ها با Extover® به صورت یکجا یا درون بالشتک ها پر شده اند. این گرانول مطابق با شرایط لازم دستورالعمل بسته بندی P909 (ADR) برای پر کردن محافظ آتش سوزی نارسانا و غیر قابل اشتعال است و در نتیجه می توان از آن برای این محفظه های خاص استفاده کرد. Extover® به طور چشمگیری مقاومت در برابر آتش سوزی چنین محفظه هایی را بهبود می بخشد.

Extover® منابع طبیعی را حفظ می کند
دانه های شیشه ای توسعه یافته از لحاظ گرمایی Extover® از صد در صد شیشه بازیافت شده تشکیل شده است. بنابراین، به طور خالص از مواد معدنی است و منابع طبیعی را حفظ می کند. Extover®، علاوه بر اثر اطفاء حریق، الکترولیت و دیگر مایعات را به طور عالی جذب می کند. به همین طریق، دود و گازها بر روی سطح انباشته شده و می توان آن ها را به شکلی تضمینی نابود کرد. استفاده مجدد از Extover® آلوده نشده، هزینه های کاربری و تاثیر محیطی را پایین نگه می دارد.
برای اطلاعات بیشتر لطفا به سایت www.extover.com مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *