بازدید 89
0

برگزاری کمیته تخصصی ایمنی و آتش نشانی وزارت نفت در پالایشگاه تبریز

 

معاون ایمنی و آتش نشانی اداره کل HSE وزارت نفت در حاشیه این نشست اظهار کرد: طبق برنامه های وزارت نفت، کمیته تخصصی ایمنی و اتشنشانی به صورت ماهانه با حضور شرکت های نفت، پالایش و پخش، گاز و پتروشیمی، در مناطق مختلف عملیاتی با حضور روسای ایمنی چهار شرکت اصلی منطقه برگزار می شود.
سید محمد پورراکی گفت: هدف از تشکیل این جلسات ارتقا سطح ایمنی و کاهش آمار حوادث صنعت نفت می باشد. بررسی اهداف، برنامه ها، چالش های حوزه ایمنی و آتش نشانی و تجزیه و تحلیل حوادث منجر به فوت در دستور کار این جلسات قرار دارد. حوادثی که در فرودین ماه سال جاری رخ داد در این کمیته مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه بستگی به نوع حادثه ای که رخ داده راهکارهای مختلفی ارائه می شود، گفت: بیشتر حوادث منجر به فوت در فروردین ماه سال جاری به علت سقوط از ارتفاع رخ داده است و بیشتر آتش سوزی ها به دلیل نقص در اجرای مجوز کارها توسط پیمانکارها رخ داده است؛ پیمانکاران نیاز به آموزش و نظارت بیشتر دارند. بلوغ و فرهنگ سازمانی و روحیه تیمی مهمترین دلیل نیل به دستاوردهای مهم شرکت در حوزه HSE است.
علی اصغر خلفی افزود: اسقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند و نیز بروزرسانی و توسعه سیستم های اعلان و اطفا حریق خودکار در سطح شرکت از جمله برنامه های مهم ایمنی شرکت است.

منبع:‌apchen.com

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *