بازدید 272
0

سخنرانی محمود قدیری، معاون پیشگیری و دبیر اجرایی سومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری در اختتامیه همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری

 

تکنولوژی و ریسک ها و مخاطرات
ورود تکنولوژی جدید در محیط زندگی، کار، حمل و نقل؛ ریسک و خطرات جدیدی را ایجاد کرده است. از جمله با وجود آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سرعت رشد حریق افزایش یافته است، اگر ما نتوانیم دانش خود را به روز کنیم و به سمت مطلوب پیش ببریم، نمی توانیم پاسخ گوی نیاز ها باشیم.
یکی از آرزوهای من این بود که بتوانیم علم و تخصص آتش نشانی در سطح دانشگاه ها و مراکز تخصصی را روی ریل حرکت، قرار دهیم، خدا را شکر در حال حاضر مراکز دانشگاهی، نظام مهندسی، مراکز تحقیق سازمان، در حوزه ایمنی آتش نشانی وارد شده و فعالیت در این حوزه را آغار کرده اند، این شروع راه است، این روند باید سرعت‌ بیشتری به خود گیرد.
سوتیتر: یکی از آرزوهای من این بود که بتوانیم علم و تخصص آتش نشانی در سطح دانشگاه ها و مراکز تخصصی را روی ریل قرار دهیم.

ارزیابی کیفیت برنامه ریزی سومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری
برنامه ریزی برای سومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری، کار دشواری بود، کیفیت سخنرانی ها و مقالات امسال نسبت به سال گذشته از کیفیت بیشتری برخوردار بود، و برای آینده نیز سعی در رفع نواقص خواهیم داشت. در این دور از همایش های ملی آتش نشانی و ایمنی بیشتر سعی کردیم به کلیات موضوع ایمنی و آتش نشانی، بپردازیم. در این همایش به شکل کلی صورت مسئله ایمنی و آتش نشانی مطرح و در قالب گارگاه ها به کلی گویی موضوعات حوزه ایمنی و آتش نشانی با شعار مشارکت همگانی، شکوفایی ملی پرداخته شد، در نظر داریم برای سال آینده علاوه بر بیان مسئله، ارائه راه حل در سخنرانی ها به شکل عملیاتی و ملموس مطرح شود. به شکل کلی اگر دانش حاصل از برگزاری این همایش، منجر به نجات جان صد نفر شود و خانواده های کمتری دچار مشکل شود، رسالت خود را در مقابل جامعه انجام داده است.
ماهی زِ سَر گنده گردد، نه ز دُم»
درتمام دنیا، بحث جامعه شناسی و ایمنی اجتماعی در جلوگیری از حریق، فعالیت و نقش مهمی دارند؛ در ایران بحث جلوگیری از حریق بیشتر بحث تکنیکال است و مسائل اجتماعی مورد توجه قرار نمی گیرد، در حالی که به حساب آوردن مسائل اجتماعی و مردم، بسیار مهم است.
هنوز به مردم یاد نداده ایم که در مواجهه با حریق چطور رفتار کنند. می توان این ضرب المثل « ماهی زِ سَر گنده گردد، نه ز دُم» را در این ارتباط به کار برد ،
ما به عنوان بخشی از حاکمیت موظف هستیم به مردم، مقابله با آتش و ایمنی را آموزش دهیم، متخصصین جامعه شناسی گفتند مردم نمی دانند، مردم نمی فهمند، چرا صندلی های کارگاهایی که با موضوع جامعه شناسی و ایمنی برگزار شد، خالی بود ، ما به عنوان مسئولین موقعیت و مسئله را درست نفهمیدیم و درست منتقل نکردیم.
آموزش شهروندان پیش نیاز ایمنی است، لازم است، اما کافی نیست، همچنین بین آگاهی و عمل به آگاهی یک گپ وجود دارد، ایمنی آتش نشانی، بدون مشارکت اجتماعی هرگز اتفاق نمی افتد، اگر بتوانیم ایمنی و آتش نشانی را به شهروندان آموزش دهیم، به موفقیت بسیاری دست یافته ایم.

« ماهنامه حریق» از مجموعه نشریات « ایران آلارم» 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *