بازدید 140
0

پیشرفته ترین سیستم اطفاء حریق در انبار نفت شهید آنجفی اراک نصب شد

برای نخستین بار در وزارت نفت

 

 

پیشرفته ترین سیستم اعلام و اطفاء حریق برای نخستین بار در سطح وزارت نفت در ساختمان کنترل انبار نفت شهید آنجفی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه استان مرکزی نصب و راه اندازی شد.
طراح این سیستم گفت: با توجه به ضرورت حفاظت از تاسیسات برای پیشگیری و اطفاء به موقع در برابر حریق نیاز به سیستمی پیشرفته برای اعلام حریق وجود داشت.
امیر بحیرایی افزود: با وجود انواع تجهیزات فنی شامل سیستم کنترل DCS و واحد مونیتورینگ، تابلوهای پست برق اصلی و فرعی (20KV (VCB، نصب و راه اندازی این سیستم یک سال به طول انجامید.
وی ادامه داد: نوع گاز، استفاده از تابلوهای هوشمند و مخصوص اطفاء حریق، نصب تجهیزات اعلام و اطفاء در داخل تابلوهای برق و ابزار دقیق از ویژگی ها و بخش های منحصر به فرد این سیستم است.
طراح این سیستم، استفاده از تعداد 65 سیلندر گاز اطفاء حریق، Aerosol MAGo، قدرت اطفائی سه برابر هالون، شش برابر FM 200 ، 16 برابر FE ، 8 برابر دی اکسید کربن ( CO2 ) و 40 برابر آرگونایت، سازگاری با محیط زیست، غیر سمی و عدم ایجاد خفگی برای انسان، بدون نیاز به لوله کشی و سیلندرهای تحت فشار، به صرفه بودن، اطفا کلیه کلاس ها حریق، راه اندازی آسان و عدم آسیب به تجهیزات و سیستم های فنی از مشخصات بخش اطفا حریق این سیستم است.
بحیرایی درباره مشخصات بخش اعلام حریق این سیستم اظهار کرد: طراحی و ایجاد پنج منطقه Zone مجزا با تابلوهای کنترل کننده هوشمند اصلی و فرعی جهت دریافت سیگنال های دتکتورها، پردازش و فرمان به سیلندرها با امکان برنامه نویسی نرم افزاری برای تجهیزات اعلام و اطفا، ارتباط با سیستم DCS، ارتباط با شبکه LAN انبار و اطلاع رسانی تلفنی از مشخصات بارز آن است.
وی بیان کرد: مزیت این سیستم به نحوی است که درصورت بروز حریق برای هریک از تابلوها فقط سیستم اعلام و اطفا حریق همان تابلو عمل خواهد کرد و این مهم باعث خواهد شد تا حریق درکمترین زمان ممکن شناسایی و از آسیب بیشتر به تجهیزات به خصوص کارت های گرانقیمت الکترونیکی جلوگیری شود.
طراح این سیستم تاکید کرد: در صورت بروز هر نوع حریق پس از گذشت 30 ثانیه به صورت اتوماتیک و خودکار عملیات اطفا در منطقه مربوطه انجام خواهد شد.
بحیرایی ادامه داد: علاوه بر سیستم اتوماتیک در سیستم دستی نیز درصورت بروز حریق گسترده اپراتور می تواند بصورت آنی فرمان اطفا حریق به سیلندرها را از تابلوی کنترل، صادر کند.
وی گفت: همچنین انتخاب سیستم حساس Air Sampling برای اتاق تابلوهای سیستم DCS در پیشرفته ترین سیستم اعلام و اطفا حریق لحاظ شده است.

منبع:www.irna.ir

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *