بازدید 51
0

موفقیت فناوران ایرانی در تولید “دستگاه‌های کنترل تردد بومی” با نصف قیمت مشابه خارجی

 

با توجه به رشد سیستم های حمل‌ونقل کشور و کنترل تردد در سازمان ها، شرکت ها و احساس نیاز برای ارتقاء کیفیت این سیستم ها، گروهی دانش‌بنیان موفق به ورود در بخش های طراحی، ساخت، نصب، تعمیر و نگهداری سیستم های کنترل تردد از منظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شده که امکان صادرات را نیز دارند.
مجموعه دانش‌بنیان “پداس” در نظر دارد برای نیل به هدف کاهش هزینه‌های درازمدت و رفع مشکلاتی که سازمان ها و شرکت ها در استفاده سنتی از سیستم های کنترل تردد با آن دست به گریبان هستند، آنها را از امکانات و خدمات علمی و فنی قابل ارائه به‌روز دنیا آگاه کند تا با علم بر مزایای این سیستم ها و با توجه به نوع و میزان استفاده از آنها به طور صحیح برای بهره‌مندی از این توانمندی ها تصمیم‌گیری کنند.
این شرکت دانش‌بنیان با تکیه بر تجارب چند ساله خود اکنون به توانمندی هایی نظیر ارائه مشاوره، طراحی و اجرای انواع سامانه‌های کنترل تردد، توسعه فناوری بلیت الکترونیک، طراحی و ساخت انواع گیت های کنترل تردد شیشه‌ای ـ باله‌ای ـ میله‌ای ـ امنیتی و ارائه راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کنترل تردد براساس کارت های غیر تماسیMIFARE & DESFire ,NFC Magnetic , Token دست یافته است.
بر این اساس گفت‌وگویی با مجتبی دستی؛ مدیر طراحی و مهندسی شرکت دانش‌بنیان پارس دانش الکترونیک سوها انجام دادیم که قابلیت طراحی بوردهای الکترونیکی و توسعه دانش نرم‌افزاری گیتهای کنترل تردد توسط این شرکت را دلیل محکمی بر «دانش‌بنیان» شدنشان عنوان کرد.
نقیصه گیت های کنترل تردد خارجی
این فعال فناور اذعان کرد: با توجه به این نقیصه، به سمت طراحی دستگاهی آمدیم که نودهای آن را خودمان براساس نیاز مشتری تعریف کرده و اقدام به تولید بومی آن به شکل گسترده کردیم.
دستی با اشاره به ساخت مادربورد گیت های کنترل تردد این شرکت دانش‌بنیان توسط تیم ایرانی گفت: از منظر سخت‌افزاری با دو جنبه مکانیکی و الکترونیکی مواجه هستیم که نیازهای مرتبط با بخش مکانیکی را خودمان تولید و تأمین می‌کنیم.
وی افزود: تنها مجبور هستیم موتور این بخش را از کشورهایی مانند ترکیه وارد کنیم که البته موتوری فرمانپذیر است؛ اما تمامی قطعات دیگر و اجزای محرک را که شامل 400 تا 500 قطعه می‌شود، خودمان در سالن تولید می‌سازیم و مونتاژ می‌کنیم.
ظرفیت تولید شرکت دانش‌بنیان پداس
وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 160 دستگاه نصب شده در سطح کشور داریم، عنوان کرد: با توجه به اینکه تولیدات دیگری در زمینه‌های سیستم کنترل پارکینگ، گیت های فروشگاهی، UHF کارتخوان های برد بلند، سیستم های حضور و غیاب، کیوسک های اطلاع‌رسانی و انواع قرائت‌گرهای نصب شده داخل گیت های کنترل تردد داریم، تعداد دستگاه‌های نصب شده ما در کشور بیش از رقم اعلامی است و آن رقم تنها مربوط به گیت های کنترل تردد است.
این فعال فناور درباره مزیتهای این دستگاه ایرانی در مقابل نمونه‌های خارجی گفت: مهمترین مزیت دستگاه ما این است که در سرمای منفی 25 درجه سانتیگراد و گرمای مثبت 25 درجه سانتیگراد پیست اسکی دربندسر تست شده است و خریداران آن، از دستگاه در شرایط زیر برف نیز استفاده کرده‌اند که جواب داده است.
قیمت گیتهای ایرانی در برابر خارجی
وی افزود: علاوه بر این روی تمامی دستگاه‌های خود گارانتی سه ساله ارائه می‌کنیم که نمونه‌های خارجی با این شرایط هیچگاه عرضه نمی‌شوند؛ مهمترین مزیت دیگر نیز قیمت دستگاه‌های تولیدی ماست که تقریبا به نصف قیمت نمونه‌های خارجی که گاها 50 میلیون تومان نیز قیمت دارند، به فروش می‌رسد.
این فعال فناور با بیان اینکه یکی از مشکلات عدیده‌ای ارگانها با گیت های کنترل تردد این است که امکان ثبت ورود یا خروج کارمندان را ندارند، گفت: دستگاه ما با توجه به قابلیت کنترل ترددی که برای آن در نظر گرفته شده، اگر کسی کارت بزند اما از گیت عبور نکند ورود او ثبت نمی‌شود و به همین ترتیب برای خروج.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین برای مقابله با بحث تقلب، کاراست و می‌توان سنسورهای اثر انگشت و اسکن عنبیه چشم را نیز برای امنیت بیشتر روی آن قرار داد که البته به درخواست متقاضی خواهد بود.
مدیر طراحی و مهندسی شرکت دانش‌بنیان پداس درباره میزان کارآفرینی که در این مجموعه صورت گرفته نیز عنوان کرد: در ابتدای شروع فعالیت، کار را با دو نفر آغاز کردیم اما در حال حاضر بالغ بر 25 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.
دستی با تأکید بر اینکه ظرفیت فعلی تولید 200 دستگاه در سال را داریم، بیان کرد: اگر الآن شرایط دو سال پیش را داشتیم، شاید باید می‌نشستیم تا سفارشی از مشتری دریافت می‌کردیم و بعد به سمت تولید می‌رفتیم که فرآیندی سه ماهه بود اما در حال حاضر انبارمان شارژ است و می‌توانیم به درخواست ها به شکل آنی پاسخ دهیم.
منبع: tasnimnews.com/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *