2017: سال فناوری H.265
بازدید 41
0

2017: سال فناوری H.265

 2017: سال فناوری H.265

با افزایش تقاضا برای فناوری H.265، در اینجا به عوامل کلیدی گذار مشتریان از H.264 نگاهی می‌اندازیم.
با افزایش روزافزون وضوح تصویر ویدئویی، شکی نیست که فشرده‌سازی با فناوری H.265 راه‌حل آینده است. افزایش تقاضا برای فناوری K4 و ویدئوی با مگا پیکسل بالاتر رانندگی نیروی محرکه پذیرش نسبتاً سریع فناوری H.265 است، چراکه بهبود در کیفیت تصویر، کارایی پهنای باند و کاهش ذخیره‌سازی،‌ عوامل بسیار قانع‌کننده ای برای جذب مشتری هستند.
بااین‌حال، باوجود تقاضا برای دوربین‌های با قابلیت H.265، برخی از تولیدکنندگان تصمیم به اتخاذ یک رویکرد کند و محتاطانه گرفته‌اند- به‌احتمال‌زیاد هدفشان این است که تا آنجا که ممکن است از خط تولید موجود خود محافظت کنند. از طرفی، تولیدکنندگان دیگر یک رویکرد روبه‌جلو در قبال فناوری H.265 را اتخاذ کرده‌اند و به‌سرعت در حال گنجاندن این قالب فشرده‌سازی جدید قدرتمند در محصولات قابل‌عرضه به بازار هستند. منطق این کار ساده است: قابلیت H.265 با نیازهای حال و آینده متخصصان امنیتی امروز مطابقت دارد.
هنگامی‌که فناوری H.264 در سال 2003 معرفی شد، پیشرفته‌ترین دوربین‌های دیجیتال IP دار VGA بودند¬، که در انتهای طیف وضوح تصویر، پایین‌ترین جایگاه را به خود اختصاص داده است. صرفه‌جویی در پهنای باند در آن زمان نسبتاً ناچیز بود، اما آنهم با فراگیر شدن دوربین‌های مگاپیکسلی بر بازار بهبود پیدا کرد. البته فناوری H.264 برای مقابله با اندازه‌های فایل بسیار بزرگ فرا اچ‌دی(UHD) و دیگر ویدئوهای با وضوح بالاتر طراحی نشده بود. با توجه به این موضوع، انتقال از فناوری MJPEG به H.264 در سال 2003 مزایای زیادی را به همراه نداشت. در مقابل، صرفه‌جویی در پهنای باند و هزینه‌های ذخیره‌سازی که فناوری H.265 در مقایسه با H.264 هنگام اعمال در ویدئوی K4 ارائه می‌دهد، بسیار بیشتر از استفاده از دوربین‌های(HD) با قابلیت 1080p است، حدود 75 درصد در مقایسه با 25 درصد.
با رواج دوربین های 5 مگا پیکسلی و رشد فناوری K4 و دیگر فرمت‌های ویدئویی با وضوح بالاتر، تا اندازه‌ای تردید از سوی بخشی از بسیاری از کاربران نهایی برای ارتقاء این دوربین ها، بدون فشرده‌سازی کارآمدتر از آنچه H.264 فراهم می کند، وجود دارد. برای کاربران دشوار است که هزینه¬های اضافه‌شده‌ی مرتبط با تقویت شبکه‌هایشان و یا اضافه کردن ذخیره‌سازی برای انطباق با این فرمت‌های ویدئویی را توجیه کنند.
بنابراین بازار جایگزینی فناوری H.265 به‌عنوان استاندارد فشرده‌سازی ویدئویی برای امنیت تصویر IP به جای H.264 را درک می کند، جایگاهی که فناوری H.264 به مدت بیش از یک دهه بدان افتخار می کرده است. اما این سوال مطرح می شود که این امر چه زمانی رخ می‌دهد؟
H.265 چکیده ای از چندین شیوه برتر عمل شناسایی و به کار گرفته شده توسط کارشناسان، انجمن¬ها و آنهایی است که در طی چند سال گذشته در جهت توسعه این پروتکل کار کرده¬اند. با بهره¬گیری از آخرین فنآوری های نوظهور پردازش و ذخیره¬سازی، H.265 با هدف ارائه حداکثر کارایی پهنای باند و کاهش ذخیره‌سازی ایجاد شده است.
تعدادی از تولیدکنندگان در حال حاضر نقش پیشرو در اتخاذ فناوری فشرده‌سازی H.265 دارند، و صنعت امنیت شاهد تداوم توسعه در دوربین‌های پیشرفته‌تر با وضوح تصویر بالا و عملکرد بالا خواهد بود.
با فناوری H.265، کاربران می توانند داده های ویدئویی بیشتری را بر روی معماری های موجود خود ارسال کنند و همان محتوای اطلاعاتی را با هزینه و الزامات کمتر دریافت کنند. درنتیجه، نسل بعدی کیفیت و عملکرد ویدئویی برتر، به‌راحتی برای مشتریان و بودجه‌ای که صرف می کنند در دسترس است.
آن دسته از افراد یکپارچه ساز که برای یادگیری و درک عوامل کلیدی انتقال از H.264 به H.265 وقت صرف می کنند، بهترین شرایط را برای کمک به مشتریان خود در بهره‌مندی از مزایای فناوری پیشرو در امنیت ویدئویی فراهم می کنند، چه امروز و چه در آینده.

فروش این تغییر

حالا که فن‌آوری فشرده‌سازی کارآمدتر وجود دارد، برای یکپارچه سازها مهم است بدانند که چگونه درستی فناوری H.265 را برای مشتریان خود تشریح کنند و ارتقاءهای لازم برای به ثمر نشاندن مزایای آن را انجام دهند.
از نقطه ‌نظر فن‌آوری، استقرار دوربین‌هایی است که از یک کدک سه‌گانه، که امروزه مشتریان را قادر به استفاده از فناوری‌های H.264 و MJPEG می‌سازد و توانایی به استفاده از مزایای فشرده‌سازی H.265 را در آینده فراهم می‌کند، بهترین استراتژی برای گذار به H.265 است.
پیاده‌سازی یک سیستم H.265 -چه برای یک نصب یا ارتقاء سیستم جدید- نه‌تنها به دوربین‌های مجهز به رمزگذارهای H.265 نیاز دارد، بلکه مستلزم ضبط و راه‌حل‌های VMS است که حمایت از این فنّاوری جدید فشرده‌سازی را فراهم می‌سازند.
هنگام استقرار دوربین‌های با قابلیت K4، مشتریان می‌توانند به پهنای باند قابل‌توجه و صرفه‌جویی در ذخیره¬سازی در مقابل یک سیستم H.264 معمولی پی ببرند. مشتریان می‌توانند ذخیره‌سازی و پهنای باند مورد نیاز خود را از طریق مقایسه H.265 و ویدئوی با قابلیت K4 در مقابل H.264 و ویدئوی با قابلیت 1080p را محاسبه کنند. این نقطه فروش مهم است، زیرا بسیاری از مشتریان به این باور سوق داده شده بودند که اگر سیستم شان به دوربین‌های با قابلیت K4 ارتقاء یابد، نیازهای آنها به پهنای باند و ذخیره‌سازی چهار برابر می شود و آنها باید سوئیچ‌های بیشتری به شبکه خود اضافه کنند.
از لحاظ کاربردها و استقرارهای خاص، دامنه نصب و راه اندازی و همچنین هزینه و صرفه‌جویی بالقوه،‌ از یک پروژه به پروژه بعدی متفاوت خواهد بود. بنابراین قبل از قدم برداشتن و توصیه فناوری H.265، برای یکپارچه سازها مهم است که به نیازهای خاص و اهداف نظارت مداربسته مشتریان خاص خود پی ببرند و با زیرساخت‌ها و تجهیزات موجود آنها آشنا شوند.

ارتقا کامل سیستم

ارتقاء کامل یک سیستم موجود بسیار نزدیک به نصب یک سیستم کاملاً جدید از نظر اندازه و پیچیدگی یک پروژه است. چنانچه کابل‌کشی برای تطابق با ارتقاء باید تعویض شود، هزینه ارتقاء می‌تواند از هزینه یک سیستم جدید پیشی گیرد. بدیهی است که این پروژه¬ها مستلزم برنامه‌ریزی دقیق برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی غیرمنتظره هستند.
وقتی هیچ گزینه دیگری به‌جز گسستن و تعویض سیستم موجود وجود ندارد، هزینه‌های ممکن است بالا باشد، که به‌احتمال‌زیاد باعث خواهد شد مشتریان برای تصمیم گیری به ارتقای سیستم به تردید بی افتند. با درک این موضوع، یکپارچه سازها باید گذار به H.265 را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری در یک سیستم با چرخه عمر طولانی، در مقابل چرخه عمر نسبتاً کوتاه‌تر سیستم‌های H.264، ارائه دهند.
بهترین سناریو برای ارتقاء کامل سیستم زمانی است که زیرساخت‌های سیم‌کشی‌های موجود در شرایط خوبی به سر ببرند. به این ترتیب بسیار محتمل است که دوربین‌ها، ضبط کننده‌ها و VMS بتوانند به دستگاه های با قابلیت H.265 برای ارائه تمام مزایای ویدئوی با قابلیت K4 و وضوح بالاتر در کسری از هزینه ی یک سیستم جدید یا یک ارتقاء کامل، به‌روزرسانی شوند.

 2017: سال فناوری H.265

ارتقا جزئی سیستم

در برخی موارد، ارتقاء جزئی یک سیستم و یا اضافه کردن یک بخش جدید بر روی یک سیستم موجود برای کاربران نهایی منطقی‌تر است. به‌طورکلی، دستگاه‌های جدید با قابلیت H.265 قادر به استفاده از پروتکل H.264 قدیمی‌تر برای یک دوره زمانی خواهند بود. این امر کاربران نهایی را قادر می‌سازد تا بهترین استفاده را از سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های فعلی خود ضمن برنامه‌ریزی برای استفاده آتی از مزایای H.265 داشته باشند.
برای نمونه، کاملاً برای کاربران نهایی ممکن است که همچنان به استفاده از دستگاه¬هایNVR فعلی با قابلیت H.264 ضمن تعویض دوربین‌های قدیمی‌تر با مدل‌های جدیدتر با هردودو قابلیت H.264 و H.265 ادامه دهند. هنگامی‌که بودجه اجازه می‌دهد، دستگاه‌های NVR را می‌توان به مدل‌های جدیدتر ارتقاء داد و دوربین‌ها را برای بهره‌برداری با استفاده از پروتکل H.265 از نو راه‌اندازی کرد.
به همین نحو، یک سیستم نظارت مداربسته را می‌توان برای گنجاندن یک افزونه به‌تازگی ساخته‌شده، با استفاده از تجهیزات با قابلیت H.265 که می‌تواند در سیستم موجود با استفاده از H.264 برای مدتی یکپارچه شود، بسط داد.

نصب و راه‌اندازی سیستم جدید

هر مرکز به‌تازگی ساخته‌شده نیاز به یک سیستم مداربسته تماماً جدید دارد. در این موارد که مزایای استفاده از H.265 مشهود است، نصب یک سیستم متکی به H.264 منطقی نیست. به همین دلیل، یکپارچه سازها باید بهترین حالت برای نصب سیستم‌های انتها به انتها با قابلیت H.265 را توصیه و ایجاد کنند. نصب زیرساخت‌های مناسب، مانند سیم‌کشی سیگنال و کابل‌های برق چند پریزی، هنگام استقرار یک سیستم جدید در طول ساخت‌وساز به‌مراتب ارزان‌تر از انجام ارتقاء نهایی در آینده است.
امروزه استقرار دوربین‌ها و ضبط کننده‌هایی با قابلیت H.265 بیش از تجهیزات مبتنی بر H.264 هزینه‌بر نیست، و صرفه‌جویی در زیرساخت با استفاده از دستگاهی با قابلیت H.265 باید صرفه‌جویی را برای همه فراهم کند. بنابراین، برای یکپارچه سازها هنگام ارائه توصیه‌های خود به مشتریان برای مشخص ساختن سیستم‌های H.265، مهم است که از هزینه‌های سیستم کامل-از جمله زیرساخت- استفاده کنند.

 

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *